شناسهٔ خبر: 174640 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

دومین نشست تخصصی هاب علمی تغییر اقلیم کشور برگزار شد

دومین نشست تخصصی هاب علمی تغییر اقلیم کشور دومین نشست تخصصی هاب علمی تغییر اقلیم کشور با موضوع «طرح ملی سازگاری» و با حضور عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور، دومین نشست تخصصی هاب علمی تغییر اقلیم کشور با موضوع «طرح ملی سازگاری» با حضور ساویز صحت کاشانی، عضو هیات علمی و مدیر گروه پژوهشی آلودگی هوا و گردوخاک پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور و همچنین نمایندگانی از مراکز علمی و پژوهشی کشور به صورت حضوری و مجازی در سالن جلسات پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار برگزار شد.

ارائه پیشنهادات اعضای شبکه مراکز علمی کشور در خصوص اقدامات لازم جهت قرارگیری در پیشنهادیه فاز اول برنامه ملی سازگاری با تغییر اقلیم و همچنین بهره گیری از ظرفیت علمی مراکز علمی کشور جهت تدوین پیش نویس برنامه مدیریت تغییر اقلیم کشور از جمله موارد مهم مطرح شده در دومین نشست تخصصی هاب علمی تغییر اقلیم کشور بود.

شایان ذکر است، از سال ۲۰۱۵ و به ویژه پس از سال ۲۰۱۶ در سطح بین المللی تدوین فرآیند برنامه ریزی ملی سازگاری با تغییر اقلیم مورد توجه قرار گرفته و تاکنون ۵۷ کشور در حال توسعه این سند را تهیه کرده‌اند.

در این سند کشورها خلاها و چالش هایی که در راستای سازگاری با تغییر اقلیم داشته‌اند و نیاز به حمایت مالی بین‌المللی دارد را ارائه می‌دهند.

از آنجایی که بخش‌های مختلف کشور ایران آسیب پذیری گسترده‌ای در مواجهه با پدیده تغییر اقلیم داشته و سازگاری با تغییر اقلیم بسیار حائز اهمیت است، به همین منظور دومین نشست تخصصی هاب علمی تغییر اقلیم کشور در خصوص اقدامات لازم جهت قرارگیری در پیشنهادیه فاز اول برنامه ملی سازگاری با تغییر اقلیم با حضور صاحب نظران و نمایندگان مراکز علمی کشور برگزار شد.